The days are long, the weeks fly by, where did the summer go?

25 augustus 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Een van de dingen die ik geleerd heb deze zomer: op een summercamp werken en een blog bijhouden is geen goed idee.
Ik schaam me diep... maar ik had gewoon echt geen tijd.

De tijd die ik vrij had ’s avonds gebruikte ik vooral om bij te slapen, dat was 9 van de 10 keer noodzakelijk.

Maar goed, de zomer is voorbij, althans mijn werk zit erop! Het was soms erg druk, vooral met andere begeleiders corrigeren. Iedereen weet heel goed hoe die zich moet gedragen, maar op een of andere manier is het toch altijd leuker om je niet aan de regels te houden.

Het was voornamelijk de taak van de Support Staff om ervoor te zorgen dat iedereen deed wat hij/zij moest doen.

En nu weet ik ook hoe vervelend ik was, een paar jaar geleden, toen ik een ‘gewone’ begeleider was. Het licht niet op tijd uit doen, eten in de cabins, ’s avonds te laat terug naar je bed, door iedereen heen praten, etc.

Daarnaast was ik ook druk met het runnen van mijn eigen departement, aquatics. De mensen die ik onder m’n hoede had waren niet de makkelijkste, dus de nodige gesprekken zijn gevoerd. Maar uiteindelijk hebben we de zomer kunnen voltooien en is er niemand verdronken, niet geheel onbelangrijk.

Ik heb een fantastische zomer gehad, en voornamelijk de Support Staff was te gek. Zo vreemd om te zien dat je zo close kunt worden in 9 weken met je collega’s. Het feit dat je elkaar bijna 24/7 ziet zal erf wel mee te maken hebben.

Ook de vrije dagen hebben we goed benut, lees: voldoende gedronken en voldoende gefeest! De laatste houseparty die we hadden was te gek. Vrienden van vrienden uit de omgeving, iedereen is welkom, neem wat drinken mee en een feestje is zo gebouwd.

Aan het einde van de zomer is er een officiële staff banquet. De gehele staff gaat dan gekleed in nette kleren, de girls in dresses en de mannen in pak, of iets anders wat netter is dan de normale Camp outfit. Zo ook deze zomer, de banquet was vorig weekend. Dat was de dag dat het traditionele Camp voorbij was. Het mooie van de banquet is dat je normaal eten krijgt, er wordt heel wat uit de kast getrokken. We kregen zalm of steak, met groenten wat zowaar ook smaakte als groenten. En als dessert cheesecake, yes!!

Tijdens deze avond werden er heel wat foto’s gemaakt. Voornamelijk omdat iedereen er dan fatsoenlijk uitziet, geen kapsel wat alle kanten opstaat, geen verf op je gezicht, geen zweet overal, geen shavingcream in je kleren etc.

Sommige foto’s zijn echt heel Amerikaans, een beetje zoals prom pictures. Maar dat zijn ze nou eenmaal gewend hier.

Vorige week was het traditionele Camp voorbij. Afgelopen week was er Pony Camp. Tijdens het traditionele Camp kun je ook paardrijden, maar dat is dan voor 1 uur per dag. Tijdens Pony Camp zit je 5 uur op zo’n beest.

Omdat ze aan het begin van de zomer hadden gevraagd of ik tot het einde wilde blijven, moest ik dus werken tijdens Pony Camp (ik hoor een aantal mensen lachen). Als ik had geweten dat alle andere staff members weg zouden zijn had ik natuurlijk geen “ja” gezegd. Maar goed, de enige reden dat ik moest blijven was omdat die kinderen elke dag een uurtje wilden zwemmen. De rest van de week heb ik het gehele kantoor opgeruimd en voornamelijk mijn reisplannen geregeld.

Gister was dan eindelijk Pony Camp voorbij. Het eindigde met een show die ik natuurlijk niet gezien heb, want ik hou niet van paarden en ik had wel wat beters te doen: me voorbereiden op een goed avondje uit! Een aantal staff members waren een week naar t strand geweest en kwamen gister terug om hun spullen op te halen om vervolgens vandaag naar huis te gaan. Dus met z’n alleen hebben we gevierd dat het zaterdagavond was. We zijn naar onze favo kroeg geweest: The Artful Dodger. Het mooie was dat de baas van het Camp de taxi heen en terug betaalde, wat ons weer 60 dollar scheelde.

Na een mooie avond vertrokken we vanochtend richting Washington DC. Een van de mensen moest een vlucht halen en ik en iemand anders moesten afgezet worden bij een metrostation in DC. Na een uur rijden zien we ineens het bord: Welcome to West Virginia. Reden we gewoon een uur in de verkeerde richting! Gelukkig waren we op tijd vertrokken en nog steeds op tijd voor de vlucht.

Aangekomen op het treinstation van DC, Union Station, wilde ik een deel van m’n bagage opslaan. Volgens de website van het treinstation waren er lockers waar dat zou kunnen. Nou mooi niet. Het enige wat kan is je bagage achterlaten voor een dag, zodat je de stad kan bekijken zonder je koffer. Voor de tas die ik in mijn locker wilde doen zou ik 30 dollar per dag moeten betalen, voor 3,5 week is dat best wel duur. De meneer van de bagageopslag vertelde me dat na 9/11 bijna alle lockers van treinstations en luchthavens zijn verwijderd. Ik heb ze vriendelijk verzocht hun site up te daten.

Ik ben nu in mijn hostel in DC, helemaal gaar nog van gisteravond dus meer als m’n slaapplaats heb ik niet gezien. De meneer van de receptie heeft me wel een heleboel verteld, wat ik vooral wel en vooral niet moet zien. Ik ben benieuwd of ik het morgen allemaal nog weet. Het voordeel van DC is dat bijna alle toeristische attracties gratis zijn.

Na DC zal ik een weekje in Florida van de zon en het strand gaan genieten, vervolgens een weekendje met een vriendinnetje in DC. Dan door naar Boston, Chicago en uiteindelijk New York!

Ik ga proberen om jullie tijdens mijn reisjes op de hoogte te houden van alles wat ik doe en zie, maar ik kan natuurlijk niks beloven, maybe I’m too busy wit having FUN!

P.s.: Ik heb een heleboel foto's toegevoegd. Het werkt het beste als je bovenin de balk op foto's klikt, onderaan dit bericht zie je ze namelijk niet allemaal :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roxanne en Hannah:
    25 augustus 2014
    Heerlijk hoor! Ziet er goed uit en fijn dat je het zo leuk had! Nu je reis mooi afsluiten! Enjoy!
    Hihihihi ;)
  2. Lenny Ronkes-Windhouwer:
    25 augustus 2014
    Leuke foto's en aardige collega's. Je vakantie gaat nu pas beginnen
    geniet ervan.
    Liefs en groeten.
  3. Charlotte:
    Woehahaha! Die foto van de talent show, geweldig! Leuk verhaal, ein-de-lijk :p
    Heel veel plezier de komende weken met al je geplande tripjes. XXX