Camp Life

9 juli 2014 - Harrisonburg, Virginia, Verenigde Staten

Sessie 2 is halverwege, en USA heeft zojuist de 8e finale verloren.

Het is voor t eerst dat een WK-wedstrijd getoond werd, alleen ik kon het helaas niet zien :(

Zo af en toe krijg ik wat scores mee, maar het WK is hier niet zo’n spektakel als in Nederland. Dat is wel jammer, maar ach, over 4 jaar weer!

Zo langzamerhand raak ik gewend aan het Camp ritme. Om 06.45 begint mijn dag, ik ben de levende wekker. Wat betekent dat ik alle campers wek die ’s ochtends moeten douchen. Om 07.45 verzamelen we met de hele village (Starlight) en lopen we met z’n allen naar de dining hal.

Het ontbijt bestaat voornamelijk uit vet en suiker, soms vindt je er ook iets eetbaars tussen. Maar dingen als worstjes, aardappel schijfjes, pancakes, ei en bagels worden ’s morgens om 08.00 geserveerd.

Na het ontbijt is het clean up time. Mijn favo bezigheid, gelukkig hoef ik alleen de douche en de wc te doen. De rest doen de campers.

Om 09.00 beginnen de eerste activiteiten, ’s ochtends zijn er 3 activiteiten van een uur. Om 12.30 is het lunchtime, wederom veel vet en suiker. Het is eigenlijk een 2e warme maaltijd, het positieve is dat er een saladbar is.

Daarna hebben we een uur Horizontal Time. Dit is een uurtje waarin je kan bijkomen van de ochtend. Je bent dan in je cabine met de campers. Omdat ik met de oudere kiddo’s ben, vermaken ze zich prima. Ik hoef ze gelukkig niet te entertainen. Helaas is het niet toegestaan dat ik zelf een dutje doe.

Tussen 14.00 en 17.00 zijn de middagactiviteiten. Voor mij betekent dit vooral lifeguarden tijdens free swim. Het is hier momenteel erg warm, zo’n 30 – 35 graden, dus iedereen maakt graag gebruik van de tijd dat er gezwommen kan worden!

Om 17.15 is het dinner time. Stel je er niet te veel bij voor, want je raadt het al, wederom veel vet en suiker. Vorige week hadden we witte bonen in tomatensaus, hadden ze er suiker en kaneel doorgedaan. Unbelieveble! Was dus niet te eten.

Na het eten is er een evening programma. Dit wisselt per dag, er is bijvoorbeeld een talent show, lake feest, battle of the sexes, international night, etc. Dit is vaak erg gezellig, omdat je met iedereen bij elkaar bent.

Na het avond programma is het tijd voor reflexion time. Dit is een half uur waarin je met de campers uit je cabin terugkijkt op de dag. Een erg vermoeiend half uur want die kinderen stoppen nooit met praten.

Gelukkig gaat om 22.00 uur het licht uit, en dan hebben ze nog 15 min dat ze kunnen lezen o.i.d.

Zo ziet mijn dag er ongeveer uit, het begint om 6.45 en eindigt om 22.15, en dan ben ik blij dat ik om 22.30 in m’n bed lig :)

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, schrijf ik elke keer een stukje en als het af is post ik het.

Wel, vandaag de dag is het woensdag 9 juli, nog even en dan speelt NL de halve finale! Ik heb gevraagd of we de tv aan kunnen doen zodat we t kunnen zien, hopelijk gaat dat lukken!

Goooo dutchies!!

1. Emmie:
    9 juli 2014
    Hey Elise!
    Dat zijn hele drukke maar zo te lezen erg leuke dagen :) Geniet ervan!
    Xx Em
  2. Roxanne en Hannah:
    9 juli 2014
    Hey Elise,

Druk, druk, druk dus, maar het klinkt erg leuk! Ik hoop dat je nu voetbal zit te kijken. Ik weet niet of ik het einde ga halen, ben een beetje moe, hahahaha.
    Wij hebben twee dagen van heel veel (non stop) regen gehad. Gelukkig wordt het vanaf morgen beter met echt mooi weer in het weekend!

Met Hannah gaat het goed! Ze is steeds actiever en probeert nu alles in haar mond te stoppen, maar haar het er weer uit als ze merkt dat het niet eetbaar is ;)

Heb je eigenlijk ook wel eens een vrije dag, hoe werkt dat?

Xxx
  3. Kirsten:
    10 juli 2014
    Nou meis succes dan maar, met al dat vet en suiker ;) xxx
  4. Ton:
    Ha Elise,
    leuk verhaal! Het eten is inderdaad niet echt gezond te noemen maar ja, dat is wel bekend voor de US!
    Je zult inmiddels wel gehoord hebben dat het Nederlands elftal uit de WK ligt, jammer maar helaas....
    Nu kan iedereen rustig op vakantie. De finale zal wel gewonnen worden door onze Oosterburen, zoals gewoonlijk.

Ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

Veel liefs!
  5. Charlotte:
    10 juli 2014
    Hai ! Leuk verhaal! Leuk te lezen hoe jouw dagen eruit zien. Wel druk hoor. Im snap dat je aan het einde van de dag graag naar bed wil. Wat is het warm daar zeg! Hier hebben we vandaag vakantie gekregen, 6 weken, jippie! Zondag vertrekken we naar Zeeland. De weerberichten zijn gelukkig goed. Liefs avn ons allemaal! XX
  6. Johnny:
    12 juli 2014
    Elise!

Leuk om te lezen! Klinkt leuk allemaal! Behalve het unhealthy food natuurlijk! Have fun daar! XX Johnny!
  7. Sanne:
    13 juli 2014
    Wat leuk om te lezen allemaal!! Je bent wel heeeel druk zeg, snap wel dat je 's avonds moe bent! Succes met al dat vette eten! Ben benieuwd naar je volgende post :D