Staff training

25 juni 2014 - Harrisonburg, Virginia, Verenigde Staten

Oké, het heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk mijn eerste echte reisverhaal!

Vanaf het moment dat ik in Washington aankwam tot en met nu ben ik echt super druk geweest. MAAR wel allemaal leuke dingen :)

De eerste week was Support Staff training. Dit was de training voor alle staff leiders. Ik ben activity lead of aquatics, wat betekent dat ik verantwoordelijk ben voor alle wateractiviteiten, en alle begeleiders die wateractiviteiten begeleiden. De totale Support Staff bestaat uit 9 mensen, en 2 directors.

De training bestond voornamelijk uit teambuilding en voorbereidingen.

Een van de teambuilding activiteiten was de Via Ferratta. Fancy name, maar het kwam er op neer dat we moesten bergbeklimmen. En dan heb ik het niet over een bergwandeling, maar over een serieuze berg. Of beter gezegd, een rots! Iedereen werd in een harnas gehesen en kreeg instructies over hoe je jezelf continue van kabel naar kabel moest ‘klippen’. Je had 2 klemmen en die moest je 1 voor 1 klippen (ik ben niet thuis in de bergbeklim vocabulaire, dus dit zal vast een betere naam hebben), deed je dit niet, dan zat je nergens aan vast... Het begin van de rots ging echt stijl omhoog, maar uiteindelijk bleek dat het stilste stuk te zijn dus dat was mooi meegenomen. Ik klim liever horizontaal als verticaal. Halverwege was er een hangbrug, op weet ik veel hoeveel meter hoogte, waar je overheen moest. Uiteindelijk heb ik het gehaald, en ik moet zeggen ik was best trots :) De gehele tour duurde ongeveer 4 uur. Daarna had ik echt helemaal rode handen, van het vasthouden aan alle stalen uitsteeksels in de rots.

Verder hebben we tijdens Staff training veel spellen en liedjes geoefend. En natuurlijk vooral veel gelachen! Aan het einde van de week gingen we met z’n allen bij de Camp director ( Chris) bbq-en. Ik natuurlijk helemaal gelukkig, want ik hou van bbq-en! Alleen een Amerikaanse bbq is toch net even anders. Er was heeeeel veeel vlees en 1 bakje salade. En na een half uur was t voorbij en gingen we ergens anders heen. Dat was mijn bbq.

De tweede week (dat was vorige week) kwam alle andere staff. In totaal zijn we met zo’n 65 counselors. In deze week deden alle activity leads veel met hun department, in mijn geval dus aquatics. En er werd gezegd in welke village je de zomer verblijft. Er zijn 4 villages, 2 voor de jongens (jong en oud) en 2 voor de meisjes (jong en oud).

Ik verblijf als het goed is de gehele zomer in Starlight, dit zijn de oudere meisjes (12 t/m 17).

Afgelopen zondag is de eerste sessie officieel begonnen, deze sessie is vrij rustig omdat veel scholen nog geen vakantie hebben. Ongeveer 100 kiddo’s. Ik ben vooral druk met roosters maken en lifeguarden. Gelukkig is het lekker weer, tussen de 25 en 30 graden. En soms hier en daar een regen en/of onweersbui.

Natuurlijk heb ik ook dingen gedaan om te ontspannen. Zo zijn we een middagje wezen shoppen, wall-mart en Hollister, oh yeah. En we zijn met z’n allen uit eten geweest bij woord-grill, een soort all you can eet, maar dan 10 keer zo groot.

Mijn vrije avond zit er nu op dus ik moet afronden.

Maar ik schrijf snel meer, en zal snel wat foto’s posten!

xoxo